Tuesday, April 11, 2017

The Airline Industry Is a Starving Giant That’s Gnawing At Our Economy

NYMag, here.

The Dark Secret at the Heart of AI

MIT Technology Review, here.

Qualcomm countersues Apple over iPhone and iPad royalties

EnGadget, here.
Qualcomm's Answer and Counterclaims here

Top 5 Antitrust Issues Facing Companies in the U.S. Today: #3 Pricing

National Law Review, here

Contact Lens Seller Harmed Search Engines And Consumers, Government Argues

MediaPost, here

AG Wahl on exploitative prices

Opinion here

Opinion 01/2017 on the Proposed Regulation for the ePrivacy Regulation (2002/58/EC)

Article 29 WP, here

The E-Scraper and E-Monopsony

A. Ezrachi, M. Stucke, here

Retail mergers commentary

CMA, here

Thursday, April 06, 2017

New anti-trust complaint looms over Microsoft

EUObserver, here.

Optimizing Innovation and Strengthening Intellectual Property Protection

M. Ohlhausen, here.

Uber responds to the New York Times article about how it psychologically manipulates drivers

TechCrunch, here.

Could Japan’s Approach To Data Sharing Change The World?

InnovationEnterprise, here

Here’s How They Play Monopoly in America, and Who Wins

Bloomberg, here

Report On The Monitoring Exercise Carried Out In The Online Hotel Booking Sector By EU Competition Authorities In 2016

EC and 10 NCAs, here

OLG Düsseldorf bestätigt Grundsatzentscheidung des Bundeskartellamtes zum Verbot von Preissuchmaschinen

Bundeskartellamt, hier.
S. auch Zeit.de, hier.
"Der Asics-Anwalt, Ingo Brinker, betonte, es gehe dem Unternehmen um den "legitimen Schutz eines Premium-Markenimages" und der damit verbundenen Beratungsqualität. Dies lasse sich mit Preissuchmaschinen nicht vereinbaren.
Der Vorsitzende Richter zeigte sich allerdings nicht von der Notwendigkeit umfangreicher Beratung überzeugt. Er trage selber als Jogger gerne Schuhe des Herstellers."
Ich auch
"Er wisse aber auch, man brauche als Läufer nicht bei jedem Kauf eine neue Beratung. Und wer online einkaufe, wolle diese oft auch nicht. Außerdem seien die Verbraucher durchaus in der Lage zwischen Preissuchmaschinen und dem Markenauftritt des Herstellers oder seiner Vertragshändler zu unterscheiden."

Droits de l’Homme et concurrence

Conférence-déjeuner, Synthèse ici.

Minority Neighborhoods Pay Higher Car Insurance Premiums Than White Areas With the Same Risk

ProPublica, here.

Microsoft clarifies exactly what personal data is collected in Windows 10

TechRadar, here

An Intelligence in Our Image: The Risks of Bias and Errors in Artificial Intelligence

O.Osoba, W. Welser IV, here